Zaświadczenie o stanie cywilnym
Komórka odpowiedzialna : Urząd Stanu Cywilnego
Miejsce składania dokumentów :
Urząd Miasta w Tuszynie
ul. Piotrkowska 2/4
95-080 Tuszyn
Kto może wystąpić z wnioskiem :
1) osoba, której zaświadczenie o stanie cywilnym dotyczy.
Godziny przyjmowania petentów :
poniedziałek | 7:30 – 15:30 |
wtorek | 7:30 – 17:00 |
środa | 7:30 – 15:30 |
czwartek | 7:30 – 15:30 |
piątek | 7:30 – 14:00 |
Uwagi:
Zaświadczenie o stanie cywilnym w formie elektronicznej może być wykorzystane wyłącznie w systemach informatycznych instytucji do których jest przekazywane. Wydruk takiego zaświadczenia nie jest dokumentem urzędowym.
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej za :
zaświadczenie o stanie cywilnym – 38 zł
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenie o stanie cywilnym dla osoby, której wszystkie akty stanu cywilnego zostały przeniesione do rejestru stanu cywilnego wydawane są niezwłocznie.
Zaświadczenia dla osoby, której w/w akty stanu cywilnego znajdują się w innych USC i nie zostały jeszcze przeniesione do rejestru stanu cywilnego - wydawane są w terminie do 10 dni roboczych.
Tryb odwoławczy:
Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym. Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Kierownika USC, który wydał decyzję.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. - Prawo o aktach stanu cywilnego.
Wymagane wnioski i dokumenty:
1) wniosek
2) oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk (skan wydruku) przelewu bankowego.