Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Komórka odpowiedzialna : Referat Dróg i Zieleni
Miejsce składania dokumentów :
Urząd Miasta w Tuszynie
ul. Piotrkowska 2/4
95-080 Tuszyn
Kto może wystąpić z wnioskiem :
Osoba fizyczna lub jej pełnomocnik
Godziny przyjmowania petentów :
poniedziałek | 7:30 – 15:30 |
wtorek | 7:30 – 17:00 |
środa | 7:30 – 15:30 |
czwartek | 7:30 – 15:30 |
piątek | 7:30 – 14:00 |
Uwagi :
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach korzystania z wód. Eksploatujący oczyszczalnie jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji.
Opłaty :
Wysokość opłaty skarbowej :
120 zł w dniu złożenia zgłoszenia
*Zwolnione z opłaty skarbowej przydomowe oczyszczalnie ścieków realizowane w związku z zobudową mieszkaniową.
17zł - w przypadku dołączenia do wniosku pełnomocnika lub upoważnienia (jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, wówczas wnioskodawca zwolniony jest z opłaty)
*Termin wniesienia opłaty - najpóźniej w dniu składania zgłoszenia.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Sprawę uznaje się za załatwioną milcząco w sposób w całości uwzględniający żądanie strony, jeżeli w terminie miesiąca od dnia doręczenia żądania strony właściwemu organowi administracji publicznej albo innym terminie określonym w przepisie szczególnym organ ten nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji (milcząca zgoda)
Tryb odwoławczy:
Tryb odwoławczy występuje jedynie w sytuacji wniesienia sprzeciwu. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tuszyna w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2018 r. poz. 799 ze zm. )
Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 ze zm. )
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2096)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm. )
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2010 r., Nr 130, poz. 880)
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1800 ze zm.)
Wymagane wnioski i dokumenty:
1) zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni
2) Dokumentacja techniczna opisująca zasady funkcjonowania zainstalowanej oczyszczalni ( wraz z certyfikatami i aprobatami technicznymi)
3) informacja potwierdzająca tytuł prawny do instalacji (kopia aktu notarialnego, umowa dzierżawy, umowa najmu)
4) dowód uiszczenia opłaty skarbowej (jeśli wymagana)