Zwrot nadpłaty podatku w gotówce w kasie Urzędu
Komórka odpowiedzialna : Referat Podatków i Egzekucji
Miejsce składania dokumentów :
Urząd Miasta w Tuszynie
ul. Piotrkowska 2/4
95-080 Tuszyn
Kto może wystąpić z wnioskiem o zwrot nadpłaty podatku w kasie Urzędu :
osoba uprawniona na mocy stosownych przepisów Ordynacji Podatkowej, która posiada nadpłatę podatku i nie posiada zaległości podatkowych, kosztów upomnienia oraz bieżących zobowiązań podatkowych, a nie jest zobowiązania do posiadania rachunku bankowego lub rachunku w SKOK i zażąda zwrotu nadpłaty w kasie Urzędu.
Godziny przyjmowania petentów :
poniedziałek | 7:30 – 15:30 |
wtorek | 7:30 – 17:00 |
środa | 7:30 – 15:30 |
czwartek | 7:30 – 15:30 |
piątek | 7:30 – 14:00 |
Opłaty:
Brak opłat
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie wskazanym w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), co oznacza, iż w określonej sytuacji zwrot nadpłaty podatku nastąpi w kasie Urzędu w ciągu 30 dni od dnia wydania decyzji określającej wysokość nadpłaty.
Tryb odwoławczy:
Przysługuje w sytuacjach wydania przez organ podatkowy decyzji w sprawie, wówczas Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tuszyna w terminie 14 dni od daty jej doręczenia stronie.
Zgodnie z art. 222 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określając istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Podstawa prawna:
Art. 72 - 80 Ustawy Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.)
Wymagane wnioski i dokumenty:
1) wniosek o zwrot nadpłaty
2) dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość w dniu odbioru nadpłaty ,
3) potwierdzone notarialnie upoważnienie ze wskazaniem, iż jest to upoważnienie do odbioru nadpłaty za osobę będącą Stroną w danej sprawie.