Archiwalna Strona BIP Dane kontaktowe i zakresy czynności pracowników
2021-03-24

Dane kontaktowe i zakresy czynności pracowników

 

Dyrektor: Anetta Pirka, p. 111, tel. (59) 841-87-25, email: apirka@powiat.slupsk.pl

 

W skład CUW wchodzą następujące stanowiska:

1.   główny księgowy: Anna Śmietana, pok. 103, tel. (59) 841-87-33,

email: cuw.asmietana@powiat.slupsk.pl   (księgowość: Centrum Usług Wspólnych Powiatu Słupskiego, Centrum Kultury Powiatu Słupskiego w Damnicy)

Do obowiązków należy:

1)      wykonywanie obowiązków głównego księgowego CUW i jednostek obsługiwanych,

         wynikających z ustawy o finansach publicznych;

2)      nadzorowanie prac z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej i finansowej

          zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami;

3)      kierowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy podległych pracowników w sposób

         umożliwiający sprawne funkcjonowanie i efektywną realizację zadań statutowych;

4)      prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych;

5)      organizowanie i nadzorowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych;

6)      dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów

          finansowych CUW i jednostek obsługiwanych oraz kontroli operacji gospodarczych,

         stanowiących przedmiot księgowań;

7)      sprawowanie kontroli zarządczej w zakresie zgodnym z podziałem zadań i kompetencji;

8)      analiza wykorzystania środków finansowych znajdujących się w budżecie CUW i budżetach

         jednostek obsługiwanych;

9)      opracowywanie projektów zarządzeń, decyzji i wytycznych w zakresie prowadzonych spraw;

10)   nadzór nad rozliczaniem inwentaryzacji składników majątkowych CUW i jednostek

       obsługiwanych

11)   dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników.   

 

2.   ds. księgowości budżetowej: Monika Klawikowska, pok. 113, tel. (59) 841-87-31,

email: cuw.mklawikowska@powiat.slupsk.pl (Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Damnicy, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna)

3.   ds. księgowości budżetowej: Anna Adamska, pok. 113, tel. (59) 841-87-31,

email: cuw.aadamska@powiat.slupsk.pl (Zespół Szkół Agrotechnicznych w Słupsku, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce)

Do obowiązków należy:

1)      prowadzenie ksiąg rachunkowych CUW i jednostek obsługiwanych zgodnie z obowiązującymi 

         przepisami;

2)      sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych dotyczących CUW i jednostek

         obsługiwanych oraz przedkładanie ich odpowiednim organom;

3)      wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zleconych przez dyrektora CUW  i  dyrektorów

         jednostek obsługiwanych;

4)      rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych jednostek obsługiwanych;

5)      obsługa księgowa funduszu świadczeń socjalnych CUW i jednostek obsługiwanych;

6)      opracowywanie projektu planu dochodów i wydatków CUW oraz zmian tego planu;

7)      koordynacja i pomoc przy opracowywaniu projektów planów dochodów i wydatków dla

         poszczególnych jednostek obsługiwanych oraz zmian tych planów;

8)      gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji finansowo – księgowej CUW i

         jednostek obsługiwanych;

9)      prowadzenie obsługi rachunków bankowych CUW i jednostek obsługiwanych;

10)   sprawowanie bieżącej kontroli i analizowanie realizacji planów finansowych;

11)   księgowanie faktur oraz prowadzenie ewidencji VAT i odprowadzanie naliczonego VAT do

        Powiatu.

 

4.   ds. księgowości budżetowej i płac: Monika Kowalczyk, pok. 113, tel. (59) 841-87-32,

email: cuw.mkowalczyk@powiat.slupsk.pl (księgowość i płace - Zespół Placówek Oświatowych w Ustce, płace - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Słupsku)

Do obowiązków należy:

                  1)   prowadzenie ksiąg rachunkowych CUW i jednostek obsługiwanych zgodnie  z obowiązującymi

                        przepisami;

                  2)     sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych dotyczących CUW i jednostek

                         obsługiwanych oraz przedkładanie ich odpowiednim organom;

3)      wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zleconych przez dyrektora CUW i dyrektorów

         jednostek obsługiwanych;

4)      rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych jednostek obsługiwanych;

5)      obsługa księgowa funduszu świadczeń socjalnych CUW i jednostek obsługiwanych;

6)      opracowywanie projektu planu dochodów i wydatków CUW oraz zmian tego planu;

7)      koordynacja i pomoc przy opracowywaniu projektów planów dochodów i wydatków dla

          poszczególnych jednostek obsługiwanych oraz zmian tych planów;

8)      gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji finansowo – księgowej CUW i

          jednostek obsługiwanych;

9)      prowadzenie obsługi rachunków bankowych CUW i jednostek obsługiwanych;

10)   sprawowanie bieżącej kontroli i analizowanie realizacji planów finansowych;

11)   księgowanie faktur oraz prowadzenie ewidencji VAT i odprowadzanie naliczonego VAT do

         Powiatu.

                  12)  naliczanie oraz wypłacanie wynagrodzeń pracownikom CUW i jednostek obsługiwanych;

                  13) rozliczanie wynagrodzeń nauczycieli do sprawozdania o średniorocznych wynagrodzeniach

                        nauczycieli;

                14)  naliczanie i rozliczanie składek ZUS, podatku dochodowego oraz innych składników wynagrodzeń

                       oraz prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości w tym zakresie;

               15) prowadzenie obsługi PFRON;

               16) prowadzenie obsługi ZFŚS dla CUW;

               17) sporządzanie i realizowanie przelewów z rachunków bankowych.

 

5.   ds. płac: Swietłana Karimowa, pok. 105, tel. (59) 841-87-32,

email: cuw.skarimowa@powiat.slupsk.pl(Centrum Usług Wspólnych Powiatu Słupskiego, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Damnicy, Zespół Szkół Agrotechnicznych w Słupsku, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce, Centrum Kultury Powiatu Słupskiego w Damnicy)

 

Do obowiązków należy:

1)      naliczanie oraz wypłacanie wynagrodzeń pracownikom CUW i jednostek obsługiwanych;

2)      rozliczanie wynagrodzeń nauczycieli do sprawozdania o średniorocznych wynagrodzeniach

         nauczycieli;

3)      naliczanie i rozliczanie składek ZUS, podatku dochodowego oraz innych składników

         wynagrodzeń oraz prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości w tym zakresie;

4)      prowadzenie obsługi PFRON;

5)      prowadzenie obsługi ZFŚS dla CUW;

6)      sporządzanie i realizowanie przelewów z rachunków bankowych.

 

6.   ds. kadr: Beata Kowalska, pok. 106, tel. (59) 841-87-35,

email: cuw.bkowalska@powiat.slupsk.pl(Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Damnicy, Zespół Szkół Agrotechnicznych w Słupsku, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Słupsku, Centrum Kultury Powiatu Słupskiego w Damnicy)

 

Do obowiązków należy:

1)      sporządzanie, kompletowanie oraz odpowiednie (zgodne z obowiązującymi przepisami prawa)

         przechowywanie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, ustalanie

         wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń przysługujących pracownikom jednostek

         obsługiwanych;

2)      prowadzenie akt osobowych pracowników  jednostek obsługiwanych;

3)      opracowywanie przepisów wewnętrznych w zakresie prowadzonych spraw, np.: regulaminu

         pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu naboru na wolne stanowisko pracy, regulaminu

         oceny pracowników, regulaminu dot. służby przygotowawczej;

4)      przygotowywanie i przeprowadzanie procedury naboru na wolne stanowiska w

         jednostkach obsługiwanych;

5)      prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą dla pracowników CUW  i jednostek obsługiwanych;

6)      sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wystawianie świadectw pracy;

7)      prowadzenie ewidencji czasu pracy, urlopów wypoczynkowych, bezpłatnych  i szkoleniowych pracownikói jednostek obsługiwanych;

8)      kierowanie pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne;

9)      sporządzanie wniosków o wypłatę odpraw i nagród jubileuszowych dla pracowników

          jednostek obsługiwanych;

10)   zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i do ubezpieczenia zdrowotnego pracowników,

        dokonywanie zmian w zgłoszeniach, wyrejestrowywanie z ubezpieczenia pracowników

        jednostek obsługiwanych;

11)   przygotowywanie dokumentacji związanej z organizacją i przebiegiem okresowej oceny pracy  pracowników CUW;

12)   sporządzanie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych;

13)   prowadzenie kontroli dyscypliny pracy pracowników jednostek obsługiwanych;

14)   prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników oraz

         korzystaniem ze szkoleń w zakresie wskazanym w wewnętrznych uregulowaniach;

15)   planowanie budżetów wynagrodzeń dla pracowników CUW i jednostek obsługiwanych;

16)   przygotowywanie danych do Systemu Informacji Oświatowej w zakresie kadr.   

 

7.   ds. kancelarii i kadr: Małgorzata Senger-Leśniak, pok. 110, tel. (59) 841-85-36,

email: cuw.msenger@powiat.slupsk.pl (Zespół Placówek Oświatowych w Ustce, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce, Centrum Usług Wspólnych Powiatu Słupskiego)

 

Do obowiązków należy:

1)     sporządzanie, kompletowanie oraz odpowiednie (zgodne z obowiązującymi przepisami prawa)

          przechowywanie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, ustalanie

          wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń przysługujących pracownikom CUW i jednostek  obsługiwanych;

2)      prowadzenie akt osobowych pracowników CUW i jednostek obsługiwanych;

3)      opracowywanie przepisów wewnętrznych w zakresie prowadzonych spraw, np.: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu naboru na wolne stanowisko pracy, regulaminu oceny pracowników, regulaminu dot. służby przygotowawczej;

4)      przygotowywanie i przeprowadzanie procedury naboru na wolne stanowiska w CUW  i

         jednostkach obsługiwanych;

5)      prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą dla pracowników CUW  i jednostek

         obsługiwanych;

6)      sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wystawianie świadectw pracy;

7)      prowadzenie ewidencji czasu pracy, urlopów wypoczynkowych, bezpłatnych i szkoleniowych

         pracowników CUW i jednostek obsługiwanych;

8)      kierowanie pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne;

9)      sporządzanie wniosków o wypłatę odpraw i nagród jubileuszowych dla pracowników CUW i jednostek obsługiwanych;

10)   zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i do ubezpieczenia zdrowotnego pracowników,

        dokonywanie zmian w zgłoszeniach, wyrejestrowywanie z ubezpieczenia pracowników CUW i  jednostek obsługiwanych;

11)   przygotowywanie dokumentacji związanej z organizacją i przebiegiem okresowej oceny pracy pracowników CUW;

12)   sporządzanie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych;

13)   prowadzenie kontroli dyscypliny pracy pracowników CUW;

14)   prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników oraz korzystaniem ze szkoleń w zakresie wskazanym w wewnętrznych uregulowaniach;

15)   planowanie budżetów wynagrodzeń dla pracowników CUW i jednostek obsługiwanych;

16)   przygotowywanie danych do Systemu Informacji Oświatowej w zakresie kadr.   

     17)   prowadzenie kancelarii ogólnej CUW, w tym dziennika korespondencyjnego;

18)   prowadzenie wewnętrznych rejestrów;

     19)   sporządzanie umów cywilnoprawnych;

     20)   opracowywanie zarządzeń, instrukcji i regulaminów w zakresie wykonywanych czynności oraz obsługa narad i konferencji Dyrektora;

    21)   zaopatrywanie jednostki i pracowników w materiały papiernicze, materiały biurowe i pieczątki;

22) prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych;

   23)   prowadzenie gospodarki formularzami i drukami ścisłego zarachowania;

   24)   nadzór nad realizacją obowiązującej instrukcji kancelaryjnej;

   25)   wysyłka korespondencji.

 

8.      ds. oświaty: Monika Zieleniewska, pok. 104, tel. (59) 841-85-38,
email: oswiata@powiat.slupsk.pl

 

Do obowiązków należy:

1)      Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie oświaty i Prawo oświatowe, związanych z:

a)   zakładaniem i prowadzeniem przez Powiat publicznych szkół i placówek oświatowych;

b)   ustalaniem planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych;

c)   organizowaniem i przeprowadzaniem konkursów na stanowiska dyrektorów szkół  i placówek  oświatowych prowadzonych przez powiat;

d)   sprawowaniem nadzoru i kontroli nad działalnością szkół i placówek prowadzonych przez powiat

     – w zakresie spraw administracyjnych i organizacyjnych;

e)   analizowaniem i ocenianiem projektów arkuszy organizacyjnych szkół i placówek;

f)    zapewnianiem uczniom realizacji obowiązku nauki w formie nauczania indywidualnego;

g)   kierowaniem dzieci i młodzieży do kształcenia specjalnego oraz organizowaniem wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w placówkach prowadzonych przez powiat;

h)   kierowaniem nieletnich do młodzieżowych ośrodków socjoterapii;

i)    opracowaniem lokalnych programów wspierania edukacji uzdolnionych uczniów;

j)    rekrutacją uczniów do szkół ponadpodstawowych;

k)   administrowaniem programem System Informacji Oświatowej oraz analizowaniem

      wprowadzonych danych przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych z terenu powiatu;

2)      Wykonywanie zadań wynikających z ustawy Karta Nauczyciela, w tym:

a)   opracowywanie regulaminu przyznawania dodatków do wynagrodzeń nauczycieli;

b)   organizowanie egzaminów dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień awansu

      zawodowego nauczyciela mianowanego;

c)   udział w pracach komisji egzaminacyjnych w prowadzonych przez powiat jednostkach

      oświatowych i kuratorium oświaty;

d)   przeprowadzanie procedury oceny pracy dyrektorów szkół i placówek;

e)   przygotowywanie wniosków o nagrody i odznaczenia dla dyrektorów szkół i placówek 

      oświatowych;

f)    opracowywanie zasad i rozmiaru obniżek dla nauczycieli, którym powierzono stanowiska 

     kierownicze w szkołach lub placówkach oświatowych;

3)      pozyskiwanie i rozliczanie środków finansowych pochodzących z krajowych i zagranicznych programów pomocowych na zadania oświatowe.

 

9.     ds. administracji i oświaty: Magdalena Wiśniewska, pok. 104, tel. (59) 841-85-38,
email: mwisniewska@powiat.slupsk.pl

 

Do obowiązków należy:

                  1)     analiza wydatków ponoszonych przez powiat na utrzymanie kształcenia w szkołach i

                          jednostkach  oświatowych;

2)     analiza kosztów kształcenia uczniów w poszczególnych typach szkół oraz zawodach;

3)     analiza danych zgromadzonych w SIO pod kątem finansowania zadań oświatowych powiatu;

4)     analiza wysokości subwencji oświatowej;

5)     analiza arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych pod względem finansowym;

6)     przeprowadzanie procedury w sprawach nadawania i cofania szkołom niepublicznym uprawnień

        szkoły publicznej;

7)     opiniowanie i prognozowanie potrzeb placówek w zakresie modernizacji, remontów i inwestycji w

         jednostkach obsługiwanych;

8)     obsługa spraw związanych z:

a)   udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla szkół i placówek publicznych i niepublicznych

       zakładanych i prowadzonych na terenie powiatu słupskiego przez podmioty inne niż

      ministrowie i jednostki samorządu terytorialnego oraz prowadzenie ewidencji tych jednostek

      oświatowych;

b)   realizacją przez szkoły praktycznej nauki zawodu;

c)   korzystaniem przez nauczycieli ze środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe;

d)   kierowaniem nieletnich, wobec których sąd rodzinny orzekł umieszczenie w młodzieżowym

       ośrodku wychowawczym do placówki wskazanej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w

      Warszawie – zgodnie z zapisami ustawy – Prawo oświatowe i jej aktami wykonawczymi;

                9)     administrowanie programem System Informacji Oświatowej oraz realizacja zapisów ustawy o Systemie Informacji Oświatowej;

10) gromadzenie oraz przetwarzanie danych finansowych niezbędnych do realizacji zapisów art.30a ustawy – Karta Nauczyciela;

11) pozyskiwanie środków zewnętrznych na dofinansowanie działalności szkół i placówek

       oświatowych prowadzonych przez powiat;

            12) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej.


10. ds. ochrony danych osobowych: Monika Zieleniewska, tel. 887 708 702,
email: cuw.iod@powiat.slupsk.pl 

Do obowiązków należy:

 

1)     Pełen zakres obsługi dotyczący ochrony danych osobowych następujących  jednostek obsługiwanych:

- Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce

- Zespołu Szkół Agrotechnicznych im. Władysława Reymonta w Słupsku

- Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marynarza Polskiego w Damnicy

- Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słupsku

- Zespołu Placówek Oświatowych w Ustce

- Centrum Administracyjnego Domów dla Dzieci;

-         Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku;

-        Domu Pomocy Społecznej w Machowinie;

-        Domu Pomocy Społecznej w Machowinku;

-        Domu Pomocy Społecznej w Lubuczewie;

- Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku.”;

2)      pełnienie w tych jednostkach funkcji Inspektora Ochrony Danych

3)     zapewnienie informacji o rejestrach czynności przetwarzania oraz istniejących zbiorach administrowanych w jednostkach;

4)     prowadzenie rejestru upoważnień do przetwarzania danych oraz powierzeń przetwarzania danych;

5)     monitorowanie przestrzegania przepisów i polityk wewnętrznych administratora (współadministratora lub podmiotów przetwarzających dane osobowe) w zakresie ochrony danych osobowych;

6)     prowadzenie szkoleń pracowników z zakresu ochrony danych osobowych;

7)     zapewnienie realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z przepisów o ochronie danych osobowych;

8)     udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania;

9)     współpraca z organem nadzorczym;

10)pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz wykonywaniem praw przysługujących im na mocy przepisów o ochronie danych osobowych;

11)kontrolowanie treści dokumentów przeznaczonych do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej pod względem ich zgodności z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych;

12) monitorowanie Biuletynu Informacji Publicznej pod kątem zawartości danych wrażliwych

13) prowadzenie spraw związanych z kontrolą zarządczą.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..
Archiwalna Strona BIP